E. D. d’atenció a l’alumnat

Avui, tots els equips docents de l’ESO, els de 3r i 4t per una banda i els de 1r i 2n per l’altra, estaven convocats a la reunió setmanal dels dimarts per treballar, seguint dinàmiques de grup, les mesures especials d’atenció a l’alumnat.

Els companys del Departament d’Orientació Educativa i Atenció a la Diversitat del nostre institut han estat els encarregats de coordinar la sessió. A mesura que els professors anaven entrant a l’aula prevista, els identificaven amb gomets de diferents colors per tal d’assignar-los, més o menys de forma aleatòria, a un grup de treball determinat.

A la paret lateral de l’aula, hi havia cinc murals dobles, cadascun d’ells referit a un tipus diferent de diversitat que es pot trobar en l’alumnat. Al començament de la sessió, aquests murals eren buits de contingut i es distribuïen, d’esquerra a dreta, com es pot observar en algunes de les imatges del carrusel que acompanyen aquest article, seguint aquest ordre: dislèxia, TDAH, TEA, altes capacitats i trastorns de l’estat de l’ànim. A poc a poc, al llarg de la sessió, els buits es van anar omplint d’informacions rellevants en dos sentits: un, el de la detecció dels símptomes; l’altre, el de les mesures d’actuació que es poden emprendre. Les aportacions en un sentit i l’altre les decidien els diferents grups de treball a partir d’unes paperetes que havien estat repartides pels orientadors.