Doblem en català

Durant dos dies d’aquesta setmana, l’alumnat dels diferents grups de 3r d’ESO ha assistit a l’activitat “Doblem en català” organitzada per l’Ajuntament de Lloret. L’activitat la condueix Francesc Fenollosa, l’actor que va donar veu en valencià al famós personatge del Geni Tortuga a la sèrie anime Bola de Drac.

El taller consisteix a doblar, al català i altres llengües, diversos fragments de pel·lícules. En Francesc explica als alumnes el funcionament d’una manera molt amena: mirant el fragment de la pel·lícula, a la part superior de la pantalla, hi ha un cronòmetre que va marcant els segons per saber en quin moment exacte s’ha de dir la frase que tenen assignada. Ell també els ajuda amb els gestos. Per acabar, després de fer el doblatge, els passa el fragment de la pel·lícula amb les seves veus com a dobladors.

Per acabar, fan una activitat que consisteix a gravar un fragment de ràdio.

Tot plegat acaba sent un taller d’allò més entretingut, com es pot veure a les imatges del 3A2 durant la sessió a l’aula d’usos múltiples.