Dimarts, la paella del dijous

No se sap amb certesa l’origen del costum restaurador de servir paella els dijous. Quant a on neix, hi ha qui defensa que és a Barcelona i hi ha qui defensa que a Madrid. Quant a perquè, hi ha qui l’atribueix al fet que els dijous eren el dia en què lliurava el servei de les cases distingides, hi ha també qui el relaciona amb el dia d’arribada del peix de la costa als mercats de Madrid i, fins i tot, hi ha qui assegura que es deu a un ús poc menys que imposat pel dictador Francisco Franco.

Sigui com sigui, el cas és que, al restaurant de pràctiques de l’hostaleria Coll i Rodés, dijous es podrà menjar una gustosa paella a l’estil mar i muntanya elaborada pels nostres alumnes del CFGM de Cuina i Gastronomia.

Potser aquest tipus de paella és dels que més es presten al fet que els valencians puristes diguin allò d’arròs amb coses, però el bon sabor d’aquest plat cuinat amb ingredients tan heterogenis no admet discussions. A més, som a la Costa Brava; i què és sinó mar i muntanya la Costa Brava?

D’altra banda, amb la nostra paella, no hi ha costum o tradició que s’imposi, ja que tenim la paella dins el menú setmanal. És a dir, els nostres alumnes del CFGM de Serveis de Restauració serviran també la paella de demà dimarts, la de dimecres i la de divendres.

Ja ho saben, si els ve de gust repetir…