Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència Envers les Dones

Malauradament, enguany l’acte commemoratiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència Envers les Dones ha hagut d’ajornar-se per culpa de la pluja fins dijous vinent. Això no obstant, al llarg de la jornada lectiva d’avui, han estat diverses les activitats que s’han dut a terme dins les aules.

A 1r d’ESO, durant l’hora de Llengua Castellana, els alumnes han assistit, a la projecció del  videopoema Compañeras, inclòs en el llibre Todos mis futuros son contigo, de Marwán, i, posteriorment, han conversat entorn de la idea del respecte a les dones, amb la figura de la mare col·locada al centre de la tertúlia.

A 4t d’ESO i 1r i 2n de batxillerat, la violència envers les dones ha estat el tema central de la classe de Llengua Castellana, a partir de la lectura del relat breu Hojas muertas, un relat que va ser escrit entre les parets del nostre institut tal dia com avui de fa uns quants anys.

També a 4t d’ESO, el professor de Socials ha explicat, durant els 15 minuts inicials de la sessió, la història de les germanes Mirabal, que van ser assassinades a la República Dominicana, i en record de les quals es va promoure la commemoració de l’efemèride d’avui.

Durant la sessió de tutoria del 1A1, s’ha projectat un vídeo d’animació sobre la igualtat de gèneres.

D’altra banda, el grup de 3A3 a CIVE, fa quinze dies ja que treballa la violència de gènere per tal de posar en context l’acte del 25N —ajornat, com ja ha quedat dit—. Han treballat una proposta didàctica que es diu Més enllà del gènere per tal de conèixer les implicacions socials del concepte i desmuntar estereotips. Aquesta proposta ha estat creada pels alumnes del 2n CFGS de Promoció de la Igualtat de Gènere. També han treballat un recurs que s’anomena #cambiaelcuento “La Caputxeta diu que NO!” per treballar les violències implícites i explícites en les relacions afectives.

Com dèiem a l’inici d’aquesta entrada, malauradament, enguany l’acte commemoratiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència Envers les Dones ha hagut d’ajornar-se per culpa de la pluja; però, com es veu en aquesta petita mostra d’activitats, el matí no ha transcorregut en va. De fet, pensant-ho bé, avui ha estat un bon 25N i la setmana entrant en tindrem un altre.