Desconstruint els Drets Humans

Aquest dilluns 10 de desembre, es va commemorar el 70è aniversari de la signatura oficial de la Declaració Universal dels Drets Humans. Amb aquest motiu, ahir a les set de la tarda, va tenir lloc a la sala polivalent de la Biblioteca Municipal la taula rodona Desconstruint els Drets Humans, en la qual van participar quatre alumnes de 1r de batxillerat del nostre institut, que van estar acompanyats per Carmen Carbonell, professora del Departament de Filosofia. També hi van participar dues alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Escola Lloret de Mar.

L’acte, que va servir per a presentar, a la nostra localitat, l’Agenda Llatinoamericana Mundial 2019, estava organitzat per l’Associació Hispanoamericana, l’associació L’Aurora, la Plataforma per la Pau i la Secció de Benestar i Família de l’Ajuntament de Lloret de Mar.

La idea de debatre sobre els drets humans des de la perspectiva dels joves parteix de la importància que, des del govern municipal i el món associacionista, es concedeix al fet de treballar aquests valors entre els més joves, tot i que aquesta taula rodona va encara més enllà, invertint d’alguna manera els papers i propiciant que siguin els més joves els encarregats de fer reflexionar als adults sobre aquests valors.

Vist el resultat de l’experiència, sembla tot un encert.