Dades AQU

La nostra directora, Lluïsa Peralta, i la coordinadora de batxillerat, Montse Reguant, van assistir ahir a una sessió informativa en la qual es va presentar l’enquesta sobre el grau d’ocupabilitat de les diferents titulacions universitàries que ha dut a terme l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU).

L’acte va tenir lloc a la Sala de la Capella del Roser de la Universitat de Girona, ubicada al Campus Barri Vell. Els discursos institucionals van anar a càrrec de Rosa Núria Aleixandre, presidenta del Consell Social de la UdG; Josep Maria Serra, vicerector de Docència i Planificació Acadèmica de la UdG; i Pere Costa, responsable de Formació als Serveis Territorials de Girona. El pes de la reunió, amb la presentació dels diferents informes i enquestes, el va dur el Dr. Martí Casadesús, director de l’AQU.

Fruit del buidatge de l’enquesta d’ocupabilitat dels graduats, des de la UdG, s’ha observat que, en aquests últims anys, algun dels graus amb més demanda no són precisament els que tenen una major incorporació de graduats al mercat laboral. Tanmateix, els graus amb més demanda professional no omplen les aules, la qual cosa revela una manca de connexió entre la societat i universitat, a la qual aquesta dona servei.

D’aquí neix la necessitat que aquesta enquesta arribi a tots els centres de secundària, així com a totes les associacions de mares i pares d’alumnes, amb l’objectiu que tant els alumnes com les seves famílies en tinguin coneixement i puguin disposar de tota la informació adient a l’hora de prendre les decisions oportunes sobre els estudis que vulguin cursar.

Busca aquí el teu futur.