Claus de l’èxit de l’emprenedoria

Aquesta setmana ens ha visitat la Sílvia Fàbrega, responsable d’Empresa i Emprenedoria del Consell Comarcal de la Selva, que ha explicat a l’alumnat de 2n curs dels cicles formatius quines són les deu claus que ha de tenir tot projecte per a ser un èxit, i que s’inicien amb un autoconeixement del mateix emprenedor/a passant per un bon estudi de mercat, un bon treball en equip, una bona comunicació vers el client, una formació contínua, fer xarxa i per acabar dissenyar un model de negoci Canvas.

Com a suport, hem comptat amb la presència d’uns emprenedors que han explicat les seves experiències pràctiques: Adrià Bosch, fundador de l’app MyChefTool que ha guanyat el premi Summit del Fòrum Gastronòmic de Girona, i Damià Font, fundador de l’empresa Marmirada, de Lloret de Mar, han explicat la importància d’utilitzar aquesta app, una aplicació de punt de venda per a la digitalització dels serveis de l’hoteleria i de restauració. També van encoratjar a l’alumnat a no tenir por d’equivocar-se, i a veure l’equivocació com una eina d’aprenentatge i una oportunitat per fer les coses diferents.

Anca Pop, fundadora de la pastisseria-cafeteria Pop Cakes 31, a Lloret de Mar, ha explicat a l’alumnat la importància d’un bon assessorament en el pla d’empresa, i de com el hobby per fer pastissos s’ha convertit en un negoci familiar, de manera, que aconsella a l’alumnat a viure de la seva passió. L’alumnat s’ha mostrat molt interessat fins al punt de compartir tècniques per treballar bé el fondant.

Agraïm a Sílvia Fàbrega, del Consell Comarcal de la Selva; a Damià Font, de Marmirada; a Adrià Bosch, de MyChefTool i a Anca Pop, de Pop Cakes 31, el seu suport a la formació oferint aquestes xerrades, que han ajudat a la consolidació i ampliació dels coneixements sobre empresa i iniciativa emprenedora del nostre alumnat.

M. Àngels Puig i Francesc Serrat.