Classe magistral sobre música i cinema

Els alumnes del CFGM de Vídeo, Discjòquei i So visiten el Museu del Cinema de Girona per rebre una classe magistral sobre música i cinema.

A través de l’escolta de músiques, els efectes sonors i els diàlegs, acompanyat del visionat d’una selecció de seqüències de clàssics del cinema (des de Psicosi, passant per El Senyor dels Anells, Els Homes de Negre o Tauró, entre d’altres) l’alumnat s’ha iniciat en les característiques, les tècniques i les diferents combinacions dels elements sonors de les pel·lícules. Què és el mickeymousing, el leitmotiv, les tècniques del foley o el contrapunt audiovisual, o dit d’una altra manera, com la música pot acompanyar una imatge, un personatge o una situació determinada o, altrament, pot alterar el seu significat.

El taller s’ha complementat amb una visita a l’exposició permanent del Museu, on s’ha aprofundit en la relació entre la música i la imatge en el context cinematogràfic.

Marc Blasco.