Cicatrius

El Servei de Mediació Escolar del nostre institut va engegar fa uns dies una campanya de sensibilització sobre l’assetjament escolar. Ara, ha arribat el moment de passar per les aules per explicar que, la setmana passada, van fer una mostra a les hores del pati per a simbolitzar un famós conte que, tot seguit podeu llegir aquí. Es diu Cicatrius i explica la història d’un noi que…

… tenia molt mal caràcter. El seu pare li va donar un saquet de claus i li va dir que cada cop que perdés la paciència, hauria de clavar un clau darrere la porta. El primer dia, el noi va clavar 37 claus darrere la porta. Les setmanes vinents, a mesura que ell aprenia a controlar el seu geni, clavava cada cop menys claus darrere de la porta. Va descobrir que era més fàcil controlar el seu geni que clavar claus darrere la porta. Va arribar el dia que va poder controlar el seu caràcter durant tot el dia. Després d’informar el seu pare, aquest li va suggerir que retirés un clau cada dia que aconseguís controlar el seu caràcter. Els dies passaren i el noi va poder anunciar al seu pare que ja no quedaven més claus per retirar… El seu pare el prengué de la mà i el portà fins a la porta. Li digué: «has treballat molt dur, fill meu, però mira tots aquests forats a la porta. Mai més serà la mateixa. Cada cop que tu perds la paciència, deixes cicatrius exactament com les que veus aquí.»

Tu pots insultar algú i retirar el que has dit, però de la manera com li ho diguis li pots fer molt de mal, i la cicatriu romandrà per sempre. Una ofensa verbal és tan feridora com una ofensa física. Els amics són veritablement una joia. Et fan riure i t’animen a fer que tinguis èxit. T’ho deixen tot, comparteixen paraules d’elogi i sempre volen obrir-nos llurs cors.

Tenir un amic o una amiga és un gran tresor. No el malbaratis.

Amb aquest conte i l’exposició de panells amb claus durant les hores del pati, el que els components del servei de mediació han volgut és que arribi a tothom del centre el clar missatge que cal evitar ferir a ningú, no insultar ni fer mal als altres ni amb fets ni amb paraules. El nostre és i ha sigut sempre un centre amb molt bona convivència i hem de lluitar perquè així continuï essent. És cosa de tots!

Equip de Mediació Escolar del Ins. Ramon Coll i Rodés.