CFGM de Serveis: tast de cava

Aquest matí, els alumnes de 2n curs del CFGM de Serveis en Restauració han participat en una formació sobre cava oferida pel Bodegas Trobat, un celler de Garriguella que remonta la seva història fins al 1730, quan es va iniciar la producció vinícola a la zona de l’Alt Empordà. La formació ha estat programada a través de l’Associació Vinícola Catalana, que té com a lemes la difusió del vi català i la seva cultura, d’una banda, i, d’altra, la defensa i representació de les empreses elaboradores de vi català.

Els nostres alumnes han sentit primer una xerrada molt enriquidora a propòsit del complex món del cava i, a continuació, han participat en un tast guiat que s’ha iniciat coneixent en copa el vi límpid de partida, abans de ser sotmès al mètode tradicional, segons el qual la creació de l’escuma té lloc dins de cadascuna de les ampolles que reposen a les caves durant el període de criança.

A continuació, els nostres alumnes, avui aprenents de sommelier, han tastat el Gran Amat, un cava brut nature en el qual han hagut de saber apreciar, entre altres característiques sensorials, un atractiu color groc llimona, i una correcta i fresca acidesa. Tot seguit, per tal d’apreciar la diferent complexitat d’un cava amb 12 mesos de criança davant d’un altre amb 40 mesos, s’ha servit a les copes un altre brut nature, el Gran Reserva Celler Trobat, el qual, a més, afegeix a les habituals varietats macabeu, xarel·lo i parellada, l’elegància del chardonnay.

L’últim cava a ser tastat ha estat el Celler Trobat Rosat Brut, un producte en el qual, a banda del seu atractiu color, destaca la seva bombolla fina i persistent.