Bookfaces


L’alumnat de primer de batxillerat va dur a terme una activitat fotogràfica coneguda com a bookface

El bookface és l’art de mimetitzar-se en la portada d’un llibre. Amb la finalitat de fomentar la lectura, aquest concepte es va originar l’any 2014 a la New York Public Library, la segona biblioteca més gran dels Estats Units.

A continuació, podeu conèixer les impressions de dos alumnes respecte del procés del treball realitzat.

Para realizar esta actividad empecé buscando inspiración en internet y mirando portadas de libros en español que me gustasen. Cuando encontré varias opciones de mi agrado, busqué los libros por el ARGUS de la biblioteca de Lloret. Cuando vi que los libros estaban disponibles, fui a la biblioteca. Los pude encontrar con el sistema de numeración y los tomé prestados con el carnet. En casa, busqué una pared de color liso, el vestuario y un objeto acorde al título del libro para simular que la foto seguía. A la hora de realizar la foto, el libro pesaba mucho y entonces pedí a mi padre que me ayudara a tomarla. Después de varias tomas y de probar con diferentes poses y puntos de luz, salió la foto perfecta. 

R. Álvarez (B1D).

El proceso que hay detrás de la fotografía es mucho más trabajoso de lo que aparenta, pues el fundirse con la portada de un libro no es sencillo, teniendo en cuenta todos los elementos que hay que cuadrar. Otra consideración es que con este tipo de trabajos se fomentan la lectura y el uso de las bibliotecas municipales.

L. Martínez (B1D).

Si encara no heu vist l’exposició de bookfaces que hi ha al finestral entre els departaments de Català i de Castellà, aneu-hi. Val la pena!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>