B1B: cinema i art a Girona

Aquesta setmana, els alumnes de 1r de batxillerat artístic van anar el Museu del Cinema i el Caixafòrum de Girona.

Al Caixafòrum van visitar l’exposició Cartells de la vida moderna. Els orígens de l’art publicitari? A través del fons de cartells històrics del Museu Nacional d’Art de Catalunya, l’exposició descobreix com el cartellisme va sorgir dels avenços tecnològics i va arribar al gran públic per proclamar l’arribada de la vida moderna i els inicis d’un segle nou.

I al Museu del Cinema, els alumnes van fer una visita sobre les dones visibles al món del cinema, dones que han contribuït a desenvolupar el setè art amb les seves obres i la seva pràctica cinematogràfica, dones desconegudes per al gran públic que van ser directores, pioneres en l’ús del llenguatge, actrius, muntadores i guionistes.

Núria Sales.