Assajos del combo instrumental a l’estudi de so de l’institut

Els alumnes de primer de batxillerat de l’optativa de Música, dirigits per la professora Cèlia Tresserras, estan assajant durant aquests dies a l’estudi de so habilitat pels estudiants del cicle formatiu de Vídeo, Discjòquei i So.

La col·laboració entre l’optativa de Música i els estudis de grau mitjà d’Imatge i So permet a l’alumnat dels dos itineraris treballar de forma conjunta la música en viu i la sonorització de directes. En aquest sentit, l’alumnat del cicle ha dut a terme la planificació i muntatge de l’espai a través d’una especificació tècnica, sonoritzant instrumentistes i cantants, així com equalitzant el directe d’acord amb les necessitats d’escolta del directe. D’altra banda, l’alumnat de batxillerat ha aprofitat per avançar en els assajos del repertori d’aquest primer trimestre, amb peces tan populars com Back to black, de la cantant britànica Amy Winehouse; Viva la vida, de Coldplay; i Riptide, del cantant australià James Keogh, popularment conegut com Vance Joy.

Els combos són agrupacions de diversos instrumentistes, que gaudeixen de tocar en grup, experimentant la sensació de tocar conjuntament un tema musical gràcies al treball en equip. Entre l’alumnat d’aquest curs podem comptar amb músics que toquen diversos instruments: des de guitarres, ukuleles i baix, fins a teclats, metal·lòfons i bateria, així com un grup de noies cantants. Fruit de l’èxit d’aquesta col·laboració, el professorat està treballant per ampliar aquesta experiència amb altres activitats d’assaig i concert.

Marc Blasco.