Assaig de “Tosca”

Els alumnes de 1r de batxillerat que cursen la matèria optativa d’Història de la música van assistir fa uns dies a l’assaig general de Tosca, l’òpera de Puccini que s’està representant durant aquest mes de juny al Liceu de Barcelona.

Com, ja acostuma a ser habitual, la Cèlia, professora del Departament de Música del nostre institut, aconsegueix les invitacions (en aquesta ocasió, es tractava de localitats de segon pis amb una visibilitat gairebé total de l’escenari) i dona, durant algunes sessions de l’optativa unes explicacions prèvies sobre allò que els alumnes veuran dalt de l’escenari: Puccini, el verisme, el llibret que adapta el drama La Tosca, escrit per Victorien Sardou… És clar que sempre queda lloc per a la sorpresa: sobre la posada en escena que han de veure, no reben informació, de manera que van poder contemplar amb mirada verge com un mateix escenari es transformava atrevidament del primer al tercer acte evolucionant des del realisme, respectuós amb l’estètica verista, fins al simbolisme emocional.

Com a curiositat, val a dir que el paper de Flora Tosca estava magistralment interpretat per Liudmyla Monastyrska, soprano que ja va ser l’encarregada d’interpretar la protagonista de Manon Lescaut, òpera de la qual van anar a veure l’assaig general els alumnes del curs passat.

Viure per l’art i morir per l’amor… Qui encara no l’hagi vist, té una magnífica oportunitat de fer-ho el 28 de juny, a les 22 h, al pati de la biblioteca municipal de Lloret de Mar. Es tracta de la projecció anual del Liceu a la Fresca, i l’entrada és gratuïta.