L’alumnat d’Imatge i So, a l’assaig de l’OBC

Els alumnes del cicle d’Imatge i So han assistit a l’assaig general de l’Orquestra Ciutat de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) a l’Auditori de Barcelona. Sota la batuta de la prestigiosa directora convidada Eun Sun Kim, l’alumnat ha pogut assistir a l’assaig complet de la Setena Simfonia de Ludwig van Beethoven, així com a les correccions orquestrals.

L’OBC té una plantilla estable; però, en funció de les obres programades, hi participen més o menys músics, siguin de la mateixa orquestra o convidats. L’assaig amb l’OBC ens ha permès descobrir la música en directe, però també les especificitats tècniques de la sonorització d’una simfònica i els aspectes a considerar de l’acústica arquitectònica. Tanmateix, ens ha ajudat a valorar la potencialitat del llenguatge musical com un element de comunicació, coneixement i plaer.

Una audició en directe és insubstituïble. Escoltar la música en una plataforma no deixa de ser un succedani, un element didàctic o bé de plaer. Escoltar la música en viu és la millor manera d’apreciar el timbre i les característiques dels instruments i de tot el conjunt orquestral. Assistir als assaigs, amb un coneixement bàsic de l’orquestra i de les obres, és un bon aprenentatge per als nostres futurs tècnics, que en algun moment hauran de sonoritzar músics i instrumentistes.

Marc Blasco.