Art, tecnologia, ecologia i natura

Aquesta primera setmana de desembre, els alumnes de segon de batxillerat artístic han visitat dues exposicions al CaixaForum de Barcelona que, tot i ser molt diferents, coincideixen en la seva contemporaneïtat.

La primera, TEAMLAB, és una experiència immersiva creada al Japó per un col·lectiu divers d’artistes, tecnòlegs, enginyers, matemàtics i arquitectes. El seu objectiu és explorar la relació dels individus amb el món que els envolta. En tractar-se d’una obra en transformació contínua, els alumnes de batxillerat han creat elements naturals que s’han incorporat a la mateixa obra de l’exposició i amb els quals han pogut interaccionar.

La segona exposició, LA PROPERA MUTACIÓ, ofereix múltiples combinacions entre imatges i objectes d’art contemporani, buscant una apreciació de les diferències i les alteracions d’allò que és conegut. Condueixen a l’espectador cap a un horitzó de transformació, un camp de proves, una sensació de provisionalitat i fragilitat, per pensar com ens relacionem i habitem al nostre planeta. Un tema relacionat amb la pandèmia actual i amb el virus que ha sacsejat i pertorbat la nostra vida.

Núria Sales.