Art al Caixa Fòrum

El divendres 1 de març, els alumnes de 1r de batxillerat artístic van anar al Caixa Fòrum de Barcelona a veure dues exposicions.

A la matèria de Fonaments de les Arts, estem començant a treballar el Barroc i, per aquest motiu, no ens podíem perdre una exposició com la de Velázquez, de les col·leccions reials espanyoles i de la pintura del Segle d’Or. Una selecció de quadres relacionats amb el mestre sevillà, les influències que rep i les que aportarà a futurs artistes.

La segona exposició va transportar als alumnes al segle XX, durant el període d’entreguerres, a través de l’obra pictòrica de Maxx Beckmann, artista alemany que, tot i que no volia seguir cap corrent artístic, les seves obres s’han catalogat dins l’expressionisme alemany i la Nova Objectivitat. Aquests corrents formen part del temari de l’any vinent, però els alumnes ja han pogut apreciar quants referents de l’art clàssic, de la mitologia o del barroc (temari d’aquest curs) podem analitzar en les seves obres.

La sortida ha valgut molt la pena. Els alumnes han gaudit les exposicions i, al mateix temps, han treballat molt bé. Felicitats!!

Núria Sales.