Arròs cremós de peus de porc amb carxofes

La plenitud i abundància de la cuina catalana ens genera moltes possibilitats. Aquests dies, com a plat inclòs en el menú de degustació de l’Escola d’Hostaleria de Lloret de Mar, estem fent arròs cremós de peus de porc amb carxofes. El procés d’elaboració és laboriós: primerament, l’alumnat prepara els peus de porc netejant-los, blanquejant-los de males olors i bullint-los; seguidament, es desossen i preparen per al marcatge.

A part, en una cassola, lentament, es va caramel·litzant la ceba i, quan es comença a daurar, s’incorporen les carxofes i els bolets. En el moment de posar l’arròs també afegim el caldo dels peus de porc per aportar cremositat al plat. Per acabar, marquem el peu de porc desossat a la paella. Això ens permet donar diferents textures al plat mantenint el gust dels peus.

Equip de cicles formatius.