8M: «No calles»

Ahir a les 7 de la tarda va tenir lloc al Teatre de Lloret de Mar la preestrena del videoclip “No calles” de la productora Bustek Films, dirigida pel nostre exalumne Christian Rodríguez. El passi, junt amb la lectura del manifest institucional del 8M, marca l’inici dels actes commemoratius del Dia Internacional de la Dona.

La història d’aquest rodatge va començar durant un dia de platja de l’estiu passat amb una cançó en contra de la violència envers les dones. Les seves compositores i interpretes van ser les cantants HalfyDecca i Antsy, és a dir, les nostres tres alumnes Mireia Flores, de 4t d’ESO, i Laia Ribera i Nerea Rodríguez, de 1r de batxillerat. Va ser precisament la Nerea qui va donar a conèixer la cançó al seu germà Christian i, de seguida, la idea va passar de la música al cinema a través de la productora Bustek Films que dirigeix el Christian, gràcies també en bona part al suport de les regidories de Cultura i d’Igualtat de l’Ajuntament de Lloret de Mar. De fet, al llarg del metratge, segons ens diu la Laia, “La cançó explica la història i el vídeo ensenya la història”.

Nova Ràdio Lloret destacava com a titular de la seva notícia de divendres passat que l’equip del videoclip està format sobretot per dones joves de Lloret. Al Coll i Rodés, volem acotar encara més la proximitat amb aquesta producció cultural i reivindicativa expressant el nostre orgull pel fet que la relació de noms d’aquells que hi han participat i que han sigut o encara són estudiants del Coll i Rodés és molt llarga. Tant és així que no ens volem estalviar la llista. A continuació, trobareu els noms dels exalumnes del nostre institut i, ressaltats en blau grisenc, els dels joves que encara continuen estudis al nostre centre:

• Direcció: Christian Rodríguez, ‘ChristianRaw’
  • Producció: Angie Mamukaeva
  • Direcció artística: Jessica Lanzas
  • Estilisme i vestuari: Carla Garví
  • Maquillatge: Anna Chaves i Claudia Effio
  • Ajudant de càmera: Carla Alemany
  • Cantants del grup i actrius protagonistes:
    Mireia Flores, ‘Halfy’
    Laia Ribera, ‘Decca’
    Nerea Rodríguez, ‘Antsy’
  • Actors i figurants:
    Manel Conde
    Natalia Contreras
    Adil Lemaire
    Joan Martell
    Raúl Ollero
    Christian Rodríguez González
    Lucía Sánchez
    Neus Trull
    Rosa Trull

Des d’aquí, desitgem que aquesta producció sigui tot un èxit artístic i que, ideològicament, aconsegueixi allò que persegueix: conscienciar la gent davant la necessitat d’un món on el masclisme sigui una paraula anacrònica. I, tant al grup musical com a la productora de vídeos, els desitgem un camí ple d’encerts.

Gràcies a la Nerea, la Laia i la Mireia pel temps i les paraules dedicades a aquesta entrada de la web. Moltes són les que van dir i aquí no apareixen, però queden com un ressò dolç en la memòria de qui això escriu. Potser en un futur tindran el seu espai en una altra entrada.