3r d’ESO a la BiblioLloret

En aquests últims dies, els alumnes dels diferents grups de 3r d’ESO han estat anant a la Biblioteca Municipal de Lloret de Mar per aprendre in situ i de primera mà com s’organitza una biblioteca i com funciona el seu catàleg.

Quant a la seva organització, els alumnes han comprovat que els documents es classifiquen per matèries segons la CDU (Classificació Decimal Universal). Mitjançant aquesta classificació, cada document té una signatura topogràfica única que indica a quina branca del coneixement pertany i quin lloc ocupa als prestatges de la biblioteca.

Quant al funcionament dels catàlegs, els nostres joves lectors han conegut l’accessibilitat que caracteritza el catàleg ARGUS: des de qualsevol dispositiu connectat a Internet, l’ARGUS permet cercar documents en una biblioteca determinada o en totes les que formen part del SLP (Sistema de Lectura Pública de Catalunya).

Finalment, després de recordar-los que les biblioteques ofereixen el Servei de Préstec Interbibliotecari per aconseguir qualsevol document del catàleg de qualsevol biblioteca, han participat en un joc que tenia com a propòsit trobar una sèrie de llibres que se’ls proposava.

A Lloret de Mar, tenim la immensa sort de disposar d’una biblioteca que treballa molt bé per la cultura i pel poble.