Projectes d’estructura laminar

L’alumnat que cursa l’optativa de tecnologia a 4t d’ESO està treballant en dos projectes: la construcció d’una taula de paper i de una capsa per a l’ordinador.

La taula de paper és un projecte d’estructura laminar en el qual l’alumnat ha de construir una taula de paper amb capacitat de carregar pes. A partir de la interpretació d’uns plànols, l’alumnat ha de traslladar els dibuixos a la llibreta per obtenir uns models desplegables que es retallaran i, amb l’ajut d’un regle, doblegar les peces de paper per obtenir l’estructura desitjada. Les peces s’enganxen amb barres d’adhesiu. Com podeu veure a les imatges, les taules es poden carregar amb pes.

La capsa per a l’ordinador és un projecte d’estructura laminar en el qual l’alumnat ha de construir una capsa de cartró per guardar l’ordinador reutilitzant cartró. A partir de dues plantilles (base i tap), dibuixen a sobre del cartró els models desplegables, retallen els dibuixos i amb l’ajut d’un regle de fusta fet per ells dobleguen les peces de cartró per a obtenir l’estructura desitjada. Per unir la base i la tapa fan servir cola blanca. Com podeu veure a les imatges, l’alumnat podrà disposar de capses per guardar els seus ordinadors en cas de pèrdua de les capses originals.