Iniciem els serveis comunitaris

(Cliqueu a sobre de la foto, a la dreta, per veure els primers tres equips de voluntaris i voluntàries del nostre institut).

El servei comunitari és una acció que vol promoure que l’alumnat experimenti i protagonitzi accions de compromís cívic, aprengui en l’exercici actiu de la ciutadania, i posi en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. Amb aquesta acció els i les alumnes adquireixen les habilitats i capacitats pròpies de la competència social i ciutadana.

Aquesta setmana una gran part de l’alumnat de 4t d’ESO ha iniciat ja el servei comunitari. Però què fa exactament el nostre jovent? Quins són els projectes en què participen?

Un total de tretze nois i noies participen en el Sharing to Learn, un projecte que consisteix en fer un reforç d’anglès a les escoles de primària del barri.

Altres 25 alumnes participen en el Cros Solidari per la Salut Mental, fent tasques d’avituallament, o altres tasques de voluntariat amb malalts al Parc Sanitari de Sant Joan de Déu. Dimecres 23 d’octubre es va fer la presentació del servei on l’alumnat va rebre tota la informació sobre el que farà exactament.

Avui, 24 d’octubre, també s’ha estrenat el primer torn d’alumnes que participa en el servei de voluntariat amb l’alumnat d’educació infantil de lescola Molí Nou de Sant Boi de Llobregat.

Encara falta iniciar el servei de voluntariat a la biblioteca Maria Aurèlia Capmany i a l’hospital Benito Menni. Us mantindrem informats!

De ben segur que entre els i les nostres alumnes hi hauran alguns i algunes que passaran a formar part del 20 % que, després d’haver realitzat accions de servei comunitari, manifesta interès per continuar vinculats amb l’entitat, com a col·laboradors o voluntaris, una dada rellevant atès que, a més de l’augment del compromís dels joves en el seu entorn, pot significar un augment del capital social del país i esdevenir un factor de cohesió.

Des d’aquí només podem dir-vos que aprofiteu al màxim aquesta experiència tan i tan enriquidora!