El petit príncep a l’optativa de teatre

Aquest curs, el nostre alumnat  de 3r d’ESO han tingut l’oportunitat d’escollir, entre d’altres, la matèria optativa de teatre. Fins ara, mai havíem pogut experimentar i compartir amb ells aquests coneixements, i l’experiència ha estat molt enriquidora i satisfactòria. La matèria quadrimestral ha estat centrada en tres parts. Vam iniciar la matèria amb unes nocions bàsiques de teatre, com la improvisació, l’expressió d’emocions, la llibertat de moviment a l’escenari, l’expressió corporal… Un cop l’alumnat va ser conscient de les seves capacitats i habilitats, vam fer dos grups de treball: els actors i actrius i el personal d’atrezzo, decoració i manualitats. Tots junts vam llegir l’obra El Petit príncep i vam escollir diferents escenes per ser representades. El resultat va ser molt atractiu, van representar l’obra amb la satisfacció d’haver treballat tots en equip. Un cop finalitzada la representació, vam gaudir de la presència de Roger Cantos durant 8 sessions. En Roger és director de la escola de teatre Hamlet a Sant Boi, i durant la seva estada a l’institut ha treballat amb els nostre alumnat, gràcies a la seva experiència, diferents activitats per potenciar aquest interès pel teatre. Ara, tot just hem començat un nou quadrimestre, amb nous i noves alumnes, i només desitgem tenir els mateixos bons resultats…Tothom té alguna cosa a dir, una emoció que treure, un sentiment per transmetre.