Jornades de criptografia

Aquesta setmana, el nostre alumnat de 1r, 2n, 4t d’ESO i 1r de Batxillerat (en aquest últim cas l’alumnat que cursa la matèria de Programació i Digitalització) ha pogut gaudir de l’apassionant món dels codis  secrets i els xifrats mitjançant una xerrada introductòria (titulada “Codis secrets: Alan Turing i la màquina Enigma”, model utilitzat per la Wehrmacht durant la Segona Guerra Mundial) i un taller en què han pogut practicar el criptoanàlisi de diversos sistemes criptogràfics.

Amb aquesta activitat s’ha apropat un exemplar original de la màquina Enigma a l’alumnat, la majoria del qual ja era coneixedor d’aquesta màquina després de veure la pel·lícula “Desxifrant l’Enigma”.

Tant la xerrada com el taller són una iniciativa de l’Oscar Font, qui l’any 2011 va començar a fer classes de criptografia a escoles i instituts. Actualment, gràcies a l’experiència adquirida i a la seva màquina Enigma, és un reconegut divulgador català en aquesta matèria.