Assetjament escolar

Avui, i des de l’any 2013, és el Dia Internacional contra l’Assetjament Escolar. Aquesta data va ser reconeguda i fixada per la UNESCO amb l’objectiu de conscienciar a tota la població d’aquest problema que afecta a milions d’infants i joves a les escoles d’arreu del món.

L’assetjament escolar és un tipus de violència entre iguals, on es produeixen agressions intencionals, reiterades i en les que es posa de manifest una situació d’abús de poder. Aquestes agressions poden ser físiques, verbals o d’exclusió social i es poden manifestar de forma directa o indirecta.

Degut a les circumstàncies de confinament que estem vivint, quan parlem de possibles situacions d’assetjament pren protagonisme el ciberassetjament, que correspon a les agressions que es donen de forma reiterada mitjançant suports tecnològics, xarxes socials, etc.

Aquí us deixem la cançó “Stop Bullying” del raper Subze i el cantautor Diego Ojeda, que va triomfar a Youtube, per no oblidar-nos ni avui ni mai. Perquè avui i cada dia de l’any, #aquíproubullying.