Concurs de maquetes de cèl•lules

Com ja és tradició, l’alumnat de 1r d’ESO ha dissenyat i construït maquetes de cèl·lules animals, vegetals i procariotes (bacterianes) a la matèria de Biologia i Geologia. Les maquetes s’han fet en petits grups o de forma individual i cada grup ha tingut total llibertat per utilitzar els materials, textures i colors que ha cregut més adients, per tal de reproduir els orgànuls i les estructures cel·lulars de la manera més fidel a la realitat. Any rere any, els i les alumnes ens sorprenen per la seva originalitat i creativitat en l’elaboració de les maquetes. En aquesta ocasió per exemple, una de les maquetes de cèl·lula animal, que representava una neurona, portava incorporat un circuit elèctric amb una bombeta i un interruptor. Aquesta activitat, a més de consolidar els aprenentatges sobre les cèl·lules, fomenta el treball cooperatiu, la gestió de l’error i la presa de decisions, entre d’altres aspectes.

Per tercer any consecutiu, s’ha celebrat un concurs amb tres categories: millor cèl·lula animal, millor cèl·lula vegetal i millor cèl·lula procariota. En aquesta edició ha participat l’alumnat dels grups E14, E15, E16 i E17. Per escollir les cèl·lules guanyadores, s’ha tingut en compte aspectes com l’originalitat, el valor didàctic, el valor artístic i la semblança amb la realitat. En la categoria de millor cèl·lula animal hi ha dues guanyadores ex aequo, la cèl·lula de l’Izan Molina Acosta (E17) i la cèl·lula de l’Aymara Alemany, la Cristina Fuentes i la Ivana Martorell (E15). En la categoria de millor cèl·lula vegetal ha guanyat la cèl·lula de la Salma Alcalde, la Noa Lucero, la Lucía Ortiz i l’Alba Salas (E16). I en la categoria de millor cèl·lula procariota també s’han donat dos premis ex aequo, un a l’Hugo Macizo (E14) i l’altre a la Raquel Alcalà, la Janny Pérez i la Noelia Sánchez (E15). Enhorabona a tots i totes!