La Queralt Planas i l’Adrià Barnosell guanyen el 1r premi i 2n accèssit del III Premi Humanitats Joaquim Palmada

Avui dijous s’han lliurat al Museu Darder de Banyoles els III Premis d’Humanitats Joaquim Palmada i Teixidor que convoca el Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles i que premia els millors treballs de recerca de batxillerat de la comarca en l’àmbit de les humanitats, les arts i les ciències socials. En aquesta tercera edició han optat al primer premi i dos accèssits que s’atorgaven un total de 9 treballs de recerca d’alumnes dels tres instituts de batxillerat de Banyoles.

El primer premi l’ha obtingut la nostra alumna Queralt Planas pel treball Composició d’una suite musical a partir d’una obra literària, que ha consistit en l’elaboració i gravació d’una suite musical a partir de la inspiració del llibre Odessa, de l’autor Peter Van Olmen (la podeu escoltar aquí).

El segon accèssit també l’ha obtingut un alumne del nostre institut, l’Adrià Barnosell, pel treball La pervivència dels mites antics en el mon modern. Percy Jackson i els herois de l’Olimp, que ressegueix l’elaboració que de la mitologia clàssica fa a les seves obres el conegut autor nordamericà de novel·la juvenil Rick Riordan.

També volem felicitar al guanyador del primer accèssit, en Marc Font de l’institut Pere Alsius, i a tots els altres participants, i en especial a la nostra alumna Cristina Corominas que ha presentat Construcció de la identitat, el gènere i l’orientació sexual, per la gran qualitat dels seus treballs.

A la foto, tots els alumnes participants amb els organitzadors i membres del jurat.

Podeu veure més fotografies de l’acte clicant aquí (fotografies: Jaume Colomer).