La cooperativa de 3r d’ESO Give me five! participa a la Jornada Emprengi

Els alumnes de l’optativa d’Emprenedoria de 3r d’ESO han participat aquest dimarts 16 de maig a la Jornada d’Emprenedoria dels Instituts de les Comarques Gironines.

La Diputació de Girona i Emprengi (Associació de Promoció de l’Emprenedoria i el Cooperativisme als Centres Educatius) han impulsat durant aquest curs escolar un programa educatiu que ha comportat la creació experimental de 17 cooperatives per a 250 alumnes de 13 centres educatius gironins.

Al llarg del curs els alumnes desenvolupen tot el procés necessari per crear una cooperativa, des de la redacció dels estatuts fins a la definició de l’organigrama o el disseny d’un logo identificatiu. Els estudiants també es posen en contacte amb una altra cooperativa, que farà de soci proveïdor i de client, ja que el programa implica que els dos centres s’intercanviïn productes i aprenguin com funciona un procés real de compra-venda. Amb els beneficis que s’aconsegueixen es fa una aportació social, determinada en els estatuts, i la cooperativa es dissol al final del curs.

La cloenda d’aquest programa ha començat a l’Auditori de Girona amb una xerrada de l’Anna Arisa, docent de Cooperatives de Treball de Catalunya i després s’ha presentat l’Ateneu Cooperatiu Terres Gironines. A partir de dos quarts de 12 del migdia s’ha fet el Mercat de les Cooperatives a la Devesa, on totes cooperatives dels diferents centres han posat la seva paradeta per mostrar i vendre els productes que estan comercialitzant.

2017-05-16-PHOTO-00000635

FullSizeRender-6