Concurs de Booktrailers (Dia Internacional de la Llengua materna)

Des de la comissió de Plurilingüisme s’ha promogut un concurs de booktrailers per l’alumnat d’ESO, Batxillerat i PFI en motiu del Dia Internacional de la Llengua Materna, que se celebra el 21 de febrer. La temàtica d’aquests serà un conte o llegenda tradicional del país d’origen de l’alumnat.

Les bases de participació són les següents:
  • Es poden presentar individualment o en grups de fins a 4 alumnes.
  • El booktrailer ha d’estar en la llengua materna de l’alumnat i subtitulat en català.
  • Ha de durar entre 1 minut i mig i 3 minuts.
  • El termini d’entrega finalitza el 2 de febrer.
  • Hi haurà un premi per a cada nivell (PFI anirà amb 4t d’ESO) i aquests es lliuraran a l’acte de Sant Jordi.

Com fer el vostre booktrailer?

✔ Buscar la llegenda, el conte o informació sobre un element històric. El primer pas és buscar informació, ja que això us servirà per a respondre dues preguntes bàsiques: de què va la història i què volem explicar.

✔ Elaborar l’Storyboard. En segon lloc, heu d’elaborar l’storyboard, que és un guió il·lustrat i conté la previsió de les imatges, músiques i textos que voleu fer servir.

✔ Cercar imatges i músiques. Heu de buscar les imatges i les músiques que utilitzareu en el vídeo. Hi ha diverses opcions: podeu combinar imatges estàtiques i imatges en moviment, però en cap moment podeu vulnerar els drets d’autor. Per evitar-ho, us podeu filmar o descarregar imatges de llocs web legals. Heu de fer el mateix amb la música.

✔ Editar el vídeo. Un cop tingueu les imatges i les músiques, heu de començar a editar el vídeo. Utilitzeu un programa adient per organitzar els materials gravats, fotografiats, llegits en veu alta, etc. No oblideu afegir els crèdits al final, en els quals heu de citar les fonts consultades.

Com s’ha d’entregar?

-L’adreça on l’heu d’enviar és: booktrailers@imontbui.org