Tarragona romana

El dimarts, 14 de maig, l’alumnat de Llatí de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat va visitar el patrimoni arqueològic de la antiga Tarraco, l’anomenada COLONIA IVLIA VRBS TRIVMPHALIS TARRACO.

De primer, vam anar a veure la pedrera del Mèdol, situada al costat de l’autopista, d’allà es va extreure tota la pedra per a la construcció de les muralles i dels edificis de la capital de la Hispània Citerior. L’alumnat podia veure l’obelisc que hi ha al mig per a fer-se una idea de la quantitat de pedra extreta del recinte. Llavors, ja arribats a la ciutat, vam entrar pel Portal del Roser i, pel costat de les muralles, vam encaminar-nos cap a la catedral, una de les parts més altes de la ciutat, on es situava l’antic temple en honor d’August i a la família imperial. Tot seguit vam passejar per la anomenada segona terrassa, o pel fòrum provincial, i vam baixar a la part del circ, la tercera terrassa, visitant els antics magatzems on preparaven les quadrigues per a les curses. En últim lloc, entràvem en l’amfiteatre, passant per la porta Trivmphalis, vam veure l’espai del subterraneum, vam poder passejar per l’arena veient el murum, tot observant in situ els fonaments de la basílica visigòtica, i les restes de l’ esglèsia romànica. El bon temps i una temperatura agradable ens va acompanyar en tot el recorregut.

Alumnat de 4t  d’ESO  i 1r de batxillerat.