Science can make a better world: estada d’immersió lingüística a La Rioja (2 d’ESO)

La setmana del 18 al 24 d’octubre una vintena d’alumnes de 2n d’ESO i dos professors van participar en una estada d’immersió lingüística en llengua anglesa a Ezcaray, un poble de La Rioja. Els alumnes van ser escollits en funció de les seves qualificacions -i per tant, competències- en llengua anglesa i ciències.

L’estada va ser possible gràcies al fet que el nostre centre va veure aprovat el projecte que havia presentat a la convocatòria “Estancias de inmersión lingüística” convocat pel Ministerio de Educación y formación profesional. La convocatòria d’aquest curs determinava que els projectes havien d’estar relacionats amb el títol “Science can make a better world”.

El projecte presentat pel nostre centre, que va ser elaborat pel professorat dels Departaments de Ciències i Llengües estrangeres, proposava als alumnes participants elaborar un document audiovisual explicant el mètode científic.

Durant una setmana els alumnes van viure en anglès: als matins treballaven aspectes diversos de les ciències amb professors nadius mentre que a les tardes reproduïen les etapes del mètode científic amb l’ajuda de dos professors del Departament de ciències de l’institut: l’Helena Boyer i en Marcel Mateu. Les nits s’ompliren amb jocs de nit i concursos de cant i ball.

Va ser una setmana molt intensa i profitosa.  Malgrat no poder visitar el poble ni interaccionar amb l’altre centre educatiu  -l’Institut de Navalcarnero (Madrid)- amb qui vam compartir les instal·lacions de l’alberg a causa de la COVID-19, va ser una experiència molt bonica. Tots ens vam endur un molt bon record.

L’estada d’immersió lingüística ha format part de les accions portades a terme pel nostre centre en el marc del projecte d’innovació GEP (Generació Plurilingüe) per  tal de millorar la competència lingüística en llengua anglesa de l’alumnat.

Si voleu conèixer més detalls de l’estada, podeu consultar la pàgina web https://sites.google.com/imontbui.org/inmersion-linguistica-ezcaray/home.

Departament de ciències