Periodisme de trinxera a la Gran Guerra (1r Batxillerat)

Durant dues setmanes des del departament d’humanitats, els alumnes de 1r de Batxillerat que fem història del món contemporani  hem tingut l’oportunitat de fer de reporters de guerra.

Ens hem preparat amb tots els estris proporcionats per part de la professora, Maria Peralta i ens hem traslladat a una època no tan llunyana, plena de tensions i perills  que hem anomenat un llarg i trist hivern a Europa.

Tots els alumnes hem fet de reporters, periodistes i fotògrafs de guerra, coneixent així més detalladament les causes, batalles i dificultats de tots els soldats, sense deixar de banda les greus i profundes conseqüències d’aquella Gran Guerra. Hem conegut amb detall la guerra de les trinxeres, l’ajut de les dones a la rereguarda, les aliances creades i molts més fets importants.

Al final del treball hem realitzat un diari on hem descrit cadascuna de les notícies que imaginàriament hem presenciat. Aquest diari ha estat redactat per nosaltres mateixos i conté les experiències que es van viure durant la Primera Guerra Mundial.

Vols saber-ne més? A continuació les notícies més rellevants.

Carla Gómez