La psicologia de les neurones

L’alumnat de primer i segon de batxillerat de la matèria de biologia van assistir, el passat dimarts 27 de febrer a la facultat de Psicologia de l’institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona, ubicat al campus Mundet. Allà hi va tenir lloc una xerrada sobre el funcionament de les neurones i del cervell, enfocada a la investigació en base a l’ús de la tècnica dels electroencefalogrames.

Els mateixos investigadors els hi van fer la xerrada, que van acompanyar d’una demostració en directe, amb dos alumnes que es van deixar fer un electroencefalograma voluntàriament. Finalment fam fer una curta visita pel centre, i ens van ensenyar un laboratori d’investigació.

Com recorda el professorat de la matèria, Mercè Cartañà i Marcel Mateu, el funcionament del cervell i les neurones és una matèria que ha desaparegut del nou currículum de biologia de batxillerat i va ser molt positiu tenir-hi accés amb aquesta activitat. “Els alumnes van quedar satisfets i els va agradar conèixer el lloc on, potser alguns, estudiaran psicologia”.