La Barcelonada 2020, una gimcana tecnològica per Barcelona

El passat dia 18 de febrer, els nostres alumnes de 1r de batxillerat, en la matèria comuna de Ciències del Món Contemporani, van participar en una gimcana tecnològica per la ciutat de Barcelona anomenada Barcelonada 2020.

Més de 3000 alumnes de Catalunya van participar a l’activitat i la xifra va en augment, any rere any. L’orientació i l’ús de les noves tecnologies són claus per a participar-hi. Moure’s per Barcelona no és fàcil per a aquelles persones que vivim a comarques. És per això que la xarxa LaceNet organitza aquesta activitat adreçada als nostres joves, que els ha de permetre saber localitzar qualsevol punt de la ciutat tot combinant els mitjans clàssics amb l’ús de les darreres tecnologies (Internet mobile, geolocalització, xarxes socials, codis QR, realitat augmentada, etc.).

Els alumnes havien de localitzar cinc llocs emblemàtics de la ciutat. Per fer-ho, havien de muntar-se un itinerari amb el Google Maps i trobar-los amb el sistema de geolocalització.

Una vegada ubicats al lloc, havien de fer una prova que requeria l’ús d’una aplicació mòbil per, per exemple, mesurar decibels, fer una foto creativa de grup, fer un vídeo literari, filmar una entrevista al carrer, etc.

Un cop fetes les proves, havien de penjar el material al compte de l’Institut de Twitter o d’Instagram.

L’activitat, que va durar gairebé tres hores, va funcionar molt bé entre el nostre alumnat. En conjunt, el grup va demostrar un bon domini de les noves tecnologies i l’experiència els va resultar molt enriquidora.

Ara, però, ens caldrà esperar un any per tornar-hi!

ACTUALITZACIÓ DE LA PUBLICACIÓ (15-06-2020)

Un grup de quatre alumnes de 1r batxillerat guanya el 1r premi de la Barcelonada, en la secció “Foto lliure”. Vet aquí la imatge guanyadora!