Inversors per un dia

El passat dimecres 6 de març l’alumnat de 1r de  batxillerat humanístic i social van visitar la Borsa de Barcelona i l’Idescat.

A l’Idescat es va fer una sessió molt pràctica on els alumnes van poder conèixer quina és la funció d’aquest organisme, quines estadístiques elabora, de quina manera i com les difon a la societat. Paral·lelament, se’ls  va explicar com fer de manera correcta una enquesta i com trobar la informació necessària de cara a l’elaboració del seu Treball de Recerca.

A la Borsa van poder observar i entendre el seu funcionament, i convertir-se en inversors per un dia, fent una activitat en la que havien de comprar accions del IBEX- 35, i en un interval de temps vendre-les, per veure si havien obtingut guanys o pèrdues. Els resultats van ser molt diversos, el que reforça la idea que la Borsa no és una inversió segura, i que igual pots obtenir molts beneficis que perdre la teva inversió.