Intercanvi inoblidable amb els alumnes del Lycée Maillol de Perpinyà

El passat 7 de novembre, l’Institut Montbui va rebre els alumnes del Lycée Maillol de Perpinyà amb qui van gaudir de l’intercanvi lingüístic i cultural fins al dilluns 11 de novembre. Va ser una experiència molt enriquidora per ambdós instituts, ja que vam conèixer tots junts una mica més la cultura catalana i la francesa. El dilluns, tot el professorat, els alumnes de l’intercanvi i els de la coral van donar-los una càlida benvinguda, tot interpretant cançons catalanes i franceses, i després fent la dansa dels “set salts” per conèixer-se millor entre ells.

El divendres 8 de novembre vam fer una sortida per visitar el museu Pau Casals, al riuet de Coma-ruga, i després vam anar a Sitges, on van gaudir d’un petit tourturístic pel centre de la ciutat. A la nit, ens vam tornar a trobar als Moixiganguers per veure l’últim assaig d’aquesta temporada.

Finalment, dilluns 11, vam anar tots junts a les Comes per gaudir d’un entrenament ofert per l’Anoia Rugby Club i vam poder gaudir del tercer temps; moment en el qual després de jugar es comparteix el menjar que cadascú aporta i es comenta la jugada.

Aquesta sortida va ser l’oportunitat perquè els estudiants d’ambdós instituts es coneguessin millor, aprenguessin mútuament les seves llengües i cultures i, sobretot, que s’ho passessin molt bé.

En aquests dies, els estudiants van fer molta amistat entre ells i van ser una pinya en tot moment. El comiat va ser molt càlid i emotiu; hi va haver abraçades, llàgrimes i fins arreveures. Tots els estudiants estan esperant a tornar a veure’s els mes d’abril, aquesta vegada a Perpinyà.

Míriam Hermida

Professora de francès