Els alumnes del PFI Montbui participen en el programa “Prepara’t Jove” a l’Ateneu d’Igualada

Els alumnes del PFI amb la tutora Elvira Àvila i els promotors i ponents de la jornada.

Els alumnes del PFI d’Auxiliar d’activitats d’oficina i en serveis administratius generals van participar dijous 21 de novembre en el programa “Prepara’t Jove” que organitza cada any la Unió Empresarial de l’Anoia i l’Ajuntament d’Igualada. Durant la sessió, que va tenir lloc al teatre Ateneu d’Igualada, els ponents van adreçar-se als joves assistents per tal d’ajudar-los en la seva orientació professional i acadèmica a partir de l’anàlisi de les seves preferències, interessos, vocacions, motivacions i la seva projecció en el mercat laboral.

Atès que els esforços d’orientació són a final de cicle, els alumnes del PFI Montbui van assistir a l’esdeveniment al costat dels alumnes de 4t d’ESO dels centres educatius de la comarca. L’acte va comptar amb la participació de l’esportista David Bosch, expilot professional d’automobilisme; l’educador social Fran Rojas; l’enginyer i escriptor Màrius Mollà, promotor de la formació i l’educació; i l’enginyera Inés Lumbreras, que va tractar el tema de la igualtat de gènere en l’àmbit laboral.

Per als alumnes del PFI la participació en aquest programa ha estat una oportunitat per escoltar de primera mà les experiències de superació dels ponents, que van insistir en la necessitat de marcar-se objectius a la vida, ser constant per aconseguir-los i tenir sempre una actitud positiva. Els joves van rebre un missatge molt positiu i important: que hi ha certes competències molt vàlides a la vida professional que han d’intentar millorar, com l’autoconeixement, la disposició a l’aprenentatge, la responsabilitat, l’organització i la gestió de les emocions.

Els joves participants van valorar l’experiència com a molt positiva, sobretot perquè es van adonar que l’actitud i l’esforç són cabdals per assolir fites acadèmiques i professionals.