Benvinguda a les famílies

Benvolgudes famílies,

Ens adrecem a vosaltres per explicar-vos quin serà el funcionament de l’Institut en aquest curs que iniciem amb mesures extraordinàries per motiu de la pandèmia.

La situació canviant que estem vivim ens ha obligat a modificar bona part del nostre funcionament i adaptar-nos segons les pautes que marquen els Departaments de Salut i d’Educació. Els centres educatius hem elaborat un Pla d’obertura per al curs 2020-2021 que defineix també un Pla de Contingència en cas de confinament. El Pla provisional va ser posat en coneixement d’Inspecció i explicat al Consell Escolar el mes de juliol, en aquests primers dies de setembre ha estat adaptat a les noves instruccions dels Departaments de Salut i Educació  i  properament el penjarem a la web del centre.

Volem remarcar especialment que l’ús de la mascareta serà obligatòria SEMPRE tal com definiran les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC). I cal accedir al centre amb la Declaració responsable signada.

Les condicions sanitàries han fet que hàgim hagut d’adaptar el nostre projecte educatiu. A continuació us detallem els aspectes més destacats:

ESO:

•     A fi de tenir grups estables, l’horari serà quadrimestral, fet que implica que algunes matèries s’imparteixin de setembre a febrer, i d’altres,  de febrer a juny. N’hi ha d’altres, però, que seguiran sent anuals.
  •     Els grups d’ESO tindran una mitjana d’entre 22-25 alumnes per aula.
  •   Projectes: els alumnes que facin AraArt (1r i 2n ESO) i Francès (1r, 2n, 3r i 4t ESO) els faran durant tot el curs i sortiran de tots els grups-classe del nivell. La resta de l’alumnat de Projectes farà tots els 5 Projectes del nivell i els faran a l’aula del grup-classe. A 3r d’ESO el model és amb major rotació de projectes, però sempre mantenint o partint en 2 els grups estables. A 4t ESO: matèries de modalitat (franges 1, 2, i 3): ús de mascareta i distància de seguretat.
  •     El curs començarà de manera presencial, i en cas d’haver-nos de confinar, les classes seran telemàtiques com diu la part del Pla de contingència a semblança del final de curs passat.

BATXILLERAT:

•     A  Batxillerat els grups es faran per modalitats, agrupant dues modalitats. A 1r de batxillerat es faran quadrimestrals les matèries de català/castellà i CMC/filosofia.
  •     Algunes classes, de la modalitat triada, seran sempre els mateixos alumnes. D’altres, en funció de les matèries triades, seran mantenint la distància i amb la mascareta posada.

PFI:

• Pel que fa al PFI, els horaris es mantenen iguals que al curs anterior
  • El curs començarà de manera presencial, i en cas d’haver-nos de confinar, les classes seran telemàtiques com diu la part del Pla de contingència a semblança del final de curs passat.

Les entrades i sortides seran esglaonades i per 3 portes diferents. Cada nivell d’ESO tindrà el seu espai sectoritzat al pati, així com l’accés al centre. El Pla d’obertura detalla per on seran les entrades i sortides.

Tot l’alumnat menor de 18 anys haurà de venir amb la Declaració responsable signada per un dels tutors legals (poden descarregar-la al següent enllaç) o major de 18 anys signada per a ell mateix (pot descarregar-la al següent enllaç), amb mascareta i es recomana portar gel hidroalcohòlic. Al web també trobareu la carta a les famílies del Departament de Salut que descriu un llistat de símptomes que us permetrà saber en quins casos el vostre fill no pot venir al centre (poden consultar-la a aquest enllaç).

Les presentacions entre alumnes i tutors seran el 14 de setembre al llarg del matí. Cada nivell i grup entrarà de forma esglaonada i per portes diferents al centre. Properament, els tutors de cada grup es posaran en contacte personalitzat amb cadascun de vosaltres informant-vos del grup-classe on estarà assignat el vostre fill i de l’hora i porta d’entrada a l’Institut. Pel que fa a la plataforma d’intranet ieducació, actualment no està del tot operativa, ja que encara s’hi estan carregant dades. Els qui hi teniu accés la podreu consultar com sempre quan comencin les classes.

La situació de pandèmia farà que les sortides i/o activitats complementàries que es duien a terme en un curs normal s’adaptin a les condicions que especifica el Pla. Esperem i desitgem que puguem tornar a la normalitat el més aviat possible. Mentrestant, us agraïm per endavant la vostra col·laboració, comprensió i paciència.

Per a qualsevol dubte, estem a la vostra disposició.

Ben cordialment,

Equip Directiu