Visitem la Barcino romana (Llatí)

L’alumnat de llatí de l’Institut Montbui, el dijous 9 de març del 2023, va fer una sortida per visitar la Barcelona romana.

Vam iniciar la sortida amb un temps una mica insegur, i vam visitar la necròpoli romana situada a la plaça de la vila de Madrid, allà es van explicar diferents formes d’enterrament. Després ens vam encaminar a la plaça de la Catedral, on vam poder observar els arcs de l’antic aqüeducte que abastia d’aigua la ciutat romana, després passant pel mateix indret de la portalada de les muralles ens vam dirigir al fòrum, actual plaça de St. Jaume, tot contemplant la Generalitat de Catalunya i l’edifici de l’Ajuntament de Barcelona.

Llavors pel carrer del Paradís vam anar al centre excursionista i allà vam veure les columnes de l’antic temple d’August i de la família Imperial a sobre del seu podi. Una vegada arribats a la plaça del Rei, vam entrar a veure les restes romanes del subsòl. Ens vam divertir i imaginar com vivien els romans que treballaven en els diferents tallers de neteja de roba, tintorers, fabricants del famós «garum», salsa molt apreciada en el món romà, i els llocs on feien vi. Aquestes restes arqueològiques es troben barrejades amb les restes cristianes on vam poder contemplar algunes estances de la casa del bisbe, la pica de bateig per immersió, i altres objectes d’època visigòtica i medieval.

Llavors vam poder gaudir d’un bon dia assolellat anant a buscar el bus que ens va portar cap al nostre destí. Una sortida que vam gaudir FESTINA LENTE! Vale!

Alumnat de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat