Taller de periodisme a 3r d’ESO: notícies falses i desinformació

Durant tres dies del mes de desembre, tot l’alumnat de 3r d’ESO ha pogut aprendre i descobrir, gràcies al taller impartit per Junior Report, el diari per a joves lectors, el món del periodisme i la manera de detectar quan una notícia apareguda als mitjans digitals i audiovisuals és falsa, és a dir, és una fake new. Durant gairebé dues hores, les i els estudiants de 3r anaven escoltant les explicacions del formador Arnau Solé, el qual anava detallant al nostre alumnat que una notícia ha de ser contrastada sempre, i en el moment que es llegeix un text “suposadament” informatiu es detecten interessos econòmics o textos escrits per persones que no pertanyen a l’àmbit periodístic, ens podem trobar, de totes totes, amb una notícia falsa. Abans de finalitzar el taller organitzat per l’àmbit de Llengua Castellana, els nois i noies de 3r van treballar en grups de quatre, on cada un d’ells havia de fer una foto de la notícia que li tocava treballar i havia de respondre a les preguntes plantejades. Una vegada finalitzada la tasca, cada un dels grups, va escollir un portaveu perquè ho expliqués a la resta de companys. La formació va concloure amb una reflexió entorn de les idees treballades durant la sessió.