3r d’ESO gaudeix de Cervantes al Teatreneu de Barcelona

Tot l’alumnat de 3r va assistir, el passat dimarts 15 de novembre, al Teatreneu de Barcelona per gaudir de  l’obra El celoso extremeño, del cèlebre autor Miguel de Cervantes.

Aquesta obra- que forma part de las Novelas ejemplares (1613)–  explica la gelosia malatissa d’en Felipo Carrizales, que es casa amb una jove de 14 anys, anomenada Leonora, però demostra el seu amor tancant-la a casa seva sense tenir cap contacte amb el món exterior, exceptuant la companyia d’una veterana criada i d’altres joves serventes, a més d’un eunuc,amant de la música. Un tercer personatge- en Loaysa- serà el desencadenant de la trama còmica, on intentarà seduir a la menor, motivat per la seva bellesa i gentilesa.

La novel·la breu, que va ser llegida a l’aula amb el professorat de Llengua Castellana, ha estat interpretada per tres actors de la companyia Factoría Teatro , que van fer riure als nostres alumnes i a la resta del jove públic assistent. Després de l’obra, els alumnes van fer un coloqui amb els artistes, on aquests van respondre els dubtes a l’entorn de la professió actoral i de la representació.

A més. mentre esperaven el seu torn, tres grups van dedicar una estona a fer una gimcana d’investigació sobre les places que es troben al barri de Gràcia. Els altres tres grups, una vegada vista la representació, van fer una fitxa crítica i gravació per explicar què els havia semblat l’obra. Alhora, van poder esmorzar a la plaça de la Revolució o a un bar pròxim al teatre.

Tots sabem que el teatre fa vindre gana!