NOVETAT: CANVI DE DATA DE LA JORNADA DE PORTES OBERTES D’ESO

Us convidem a venir a conèixer l’Institut Josep Pla el proper dissabte 7 de març a les 10:30h en la Jornada de Portes Obertes per a aquelles famílies interessades en les places de l’Educació Secundària Obligatòria ofertes en la preinscripció i matrícula del proper curs 2020-21.

Per poder preveure-hi l’assistència us demanem que us inscriviu amb antelació a través d’aquest formulari.

Us hi esperem!

Salutacions

Ricard Andreu Expósito
Institut Josep Pla

Viatge a Tallin (Estònia) Erasmus+KA2

Aquest curs 24 alumnes de 1r de Batxillerat del nostre centre estan participant en el projecte internacional Erasmus+ KA2 From Good to Perfect. En aquest projecte hi participen estudiants i professorat de centres educatius de Batxillerat de 5 ciutats de països de la UE, concretament Erding (Alemanya-coordinador), Lipari (Itàlia), Helsinki (Finlàndia), Tallin (Estònia) i Barcelona (Espanya). El projecte comprèn dos cursos lectius (2019-2020 i 2020-2021) i durant aquest període els alumnes treballaran coordinadament a la seva seu i també amb la resta de socis europeus virtualment.

Ben aviat el primer grup de treball viatjarà a Tallin (Estònia) de l’1 al 7 de març acompanyat de dues professores. D’entre les diverses tasques que s’estan duent a terme, us oferim el vídeo de presentació que els nostres alumnes han preparat per a presentar als seus socis el nostre centre, la nostra ciutat i tot el grup de treball.

Tothom, estudiants i professorat, estem molt engrescats amb aquest projecte que acaba de néixer i del qual esperem explicar-vos més coses ben aviat.

See you soon!

Sortida Vall de Núria

Un any més, i com és tradició, els alumnes del 2n de batxillerat científic-tecnològic, tornem a La Vall de Núria.  Aquest paratge únic, amb forma d’olla i situat al Pirineu Oriental, a 2000 m sobre el nivell del mar, ens ha servit per gaudir del paisatge d’alta muntanya i carregar-nos de forces de cara al que queda de curs. El primer dia de la nostra estada vam realitzar una sortida amb raquetes pel Bosc de Sant Gil i cap al Coll de Finestrelles. També vam aprofitar per pujar a un dels miradors de la Vall de Núria. L’endemà vam fer un taller mediambiental sobre energies alternatives sostenibles, energia geotèrmica, estacions meteorològiques, recollida selectiva de residus i edificis termo-aïllats. A més d’aprendre i gaudir de la natura, ha estat una molt bona oportunitat per conviure amb els companys.

Sortida UB Fem química al laboratori

El passat dilluns 3 de febrer els alumnes de 1r i 2n Batx B vam anar a la UB a fer el taller Fem Química al laboratori. Vam aprofitar els laboratoris de la Facultat de Química per fer pràctiques amb el professorat universitari. Les pràctiques que vam fer són: 1.- Reaccions a petita escala 2.- El racó del fred 3.- Identifiquem analgèsics 4.- Il·luminem l’escena del crim.

Concurs literari Sant Jordi 2020

L’institut Josep Pla ja ha fet pública la convocatòria dels concursos literaris que se celebren per Sant Jordi.

Consulteu les bases als enllaços següents:

Concurs literari de narrativa i poesia en llengua catalana 2020
Concurs literari de narrativa i poesia en llengua castellana 2020

Novetats de la biblioteca sobre coeducació

Gràcies a una subvenció provinent del “Pacto de Estado contra la violencia de género”, l’institut ha comprat materials sobre la igualtat i contra la violència de gènere.

Trobareu pel·lícules, novel·les, còmics i assaigs per a diferents nivells i interessos: assetjament, feminisme, LGTBI+, relacions sexuals i afectives, igualtat de gènere, el respecte envers els altres, noves masculinitats…

Un cop catalogat, presentem el nou fons en una exposició.

Podeu demanar el material que us interessi en préstec i el podeu consultar en els següents enllaços:

Pel·lícules sobre gènere

Bibliografia sobre gènere

Concurs de Fotografia Matemàtica 2020

L’ ABEAM (l’Associació de Barcelona per l’Estudi i l’Aprenentatge de les Matemàtiques) convoca enguany el seu 21è Concurs de Fotografia Matemàtica. Com en els cursos precedents, nosaltres també convoquem el nostre Concurs de Fotografia Matemàtica.

Consulteu les bases en aquest enllaç.

La UPF ens visita

“En el context de les sessions de tutoria de 2n de Batxillerat destinades a l’orientació universitària de l’alumnat, avui ens ha visitat el Miquel Campa i Solé, tècnic de promoció dels estudis de grau de la UPF. Ens ha proporcionat informació dels trets específics de la UPF, de la diversa tipologia dels seus Graus (Graus, Graus dobles o simultanis i Graus oberts), així com dels seus plans d’estudis, de la mobilitat internacional i dels nivells d’inserció laboral. En el decurs del mes de febrer ens visitaran també la UB i la UAB”.

Julli Climent

Coordinador de  Batxillerat

Pràctica sobre taurons al laboratori de l’Aquàrium de Barcelona

Els alumnes de 1r d’ESO, dintre de la matèria de Ciències Naturals, visiten l’Aquàrium de Barcelona. Aquesta visita, a més de donar a conèixer la fauna marina, especialment la Mediterrània, va orientada a la realització d’un taller sobre taurons. En aquest taller dut a terme als laboratoris de l’Aquàrium, s’explica com són realment aquests animals, la seva anatomia, ecologia i etologia i també les múltiples amenaces a les quals es veuen sotmesos avui en dia, com per exemple el “finning”. Es tracta de mostrar la realitat i desmuntar la imatge tan distorsionada que tenim d’aquests animals tan majestuosos. Els alumnes van aprendre, van gaudir la jornada i van riure molt.