Ens apropem als nostres avis

ENS APROPEM ALS NOSTRES AVIS

Després de llegir el llibre “La nena del no a la guerra”, ens va semblar interessant preguntar als nostres avis el que ells havien viscut. Uns quants companys de classe van fer les entrevistes als seus avis i, quan s’ha pogut, als besavis. I amb això hem aconseguit apropar-nos-hi més, i, hem après moltes coses.

La primera presentació que vam veure va ser la del Gael, entrevistava la seva besàvia que té 97 anys. En el vídeo que ens va posar, la seva besàvia explicava que la guerra havia estat molt dura i que la volien enviar a Rússia, com a d’altres nens i nenes, però al veure la tristor dels nens, quan se separaven de les seves famílies, la seva mare va decidir no enviar-la. El Gael ens va dir que si l’haguessin enviat a Rússia, jo no existiria. I ens va semblar molt bonic!

Primera Campanya d’APSC (Aprenentatge i Servei Comunitari) al centre

Ja hem acabat el primer trimestre i us volem informar de la Campanya que hem portat a terme amb els alumnes de 3r ESO i amb el suport de la Fundació ADSIS.

En una notícia anterior, ja us parlàvem que havíem fet uns tallers dins l’aula per conscienciar-nos de la situació injusta que viuen moltes persones sobretot les que viuen en l’anomenat “Sud econòmic” i més en concret, les dones.

Visitem la DANONE

L’alumnat de primer de batxillerat social hem visitat la fàbrica de l’empresa DANONE. A més de veure el funcionament del seu procés de producció ens han explicat que en l’àmbit nacional s’organitzen per productes. També ens han parlat de la seva organització de personal i la responsabilitat social amb ells, i de l’evolució dels seus productes i envasos al llarg dels 100 anys d’existència que té.

Combinació Economia i Voleibol

El passat dimarts i dimecres els departaments d’Educació física i Economia vam compartir el matí combinant activitats d’ambdues disciplines.

Cada dia ens vam dividir en dos grups i mentre un grup gaudia jugant volei platja l’altre coneixia in situ el funcionament intern d’un restaurant McDonald’s. Ens van explicar el seu organigrama, l’organització de la cuina així com els temps per a cada tasca, els controls de qualitat, la seguretat dels treballadors i treballadores i  la política de Recursos humans.

Va ser una gran jornada per a tots i totes!

Quina és la importància del medi natural que ens envolta?

Alumnes de 1r d’ESO del primer grup de Projectes, dintre de la matèria de Ciències Naturals, han dut a terme durant dos mesos un treball on han estudiat les diferents espècies vegetals i d’aus que trobem pel pati del nostre centre i al Turó de la Peira. Han elaborat fitxes informatives sobre totes aquestes espècies i a més a més aquestes fitxes les han enllaçat mitjançant un codi QR perquè tothom amb el seu dispositiu mòbil tingui aquesta informació al seu abast. Per finalitzar han exposat oralment tota aquesta feina davant dels seus companys i han contestat a la pregunta inicial del projecte: Quina és la importància del medi natural que ens envolta?

Reactiu de Biuret

Els alumnes de Biologia de 1r de batxillerat científic duen a terme una pràctica d’identificació de proteïnes en diferents substàncies. Els productes estudiats han estat un suc de taronja de bric, una beguda energètica, fruits secs, clara d’ou, l’albúmina de sèrum boví, brou de pollastre i una solució problema. Per detectar aquestes macromolècules han utilitzat el test colorimètric de Biuret o reactiu de Biuret.

La nena del NO a la guerra

El passat 6 de novembre, en Salvador Domènech, historiador català especialitzat en la Guerra Civil, va venir al nostre centre, per segona vegada, a parlar-nos del llibre treballat a la matèria de Català i que porta per títol La nena del NO a la guerra. Ell n’és coautor, ja que n’ha fet el pròleg, l’epíleg i l’estudi que envolta tot el tema de la Guerra Civil espanyola.

#Lletraferits #Booklovers: Berta Escobedo

La Berta Escobedo, gran lectora i amant de les arts, ens recomana per aquest Nadal La sombra del viento.

La sombra del viento, de Carlos Ruiz Zafón, trata de un niño llamado Daniel, cuyo padre lo lleva a un sitio muy especial escondido en Barcelona, “El cementerio de los libros olvidados”. Aquí el protagonista descubre un libro de un tal Julián Carax, autor que lo obsesinará hasta su adolescencia mientras intenta descubrir a este misterioso hombre del cual se sabe muy poco.

El gust per la lectura

Aquest trimestre, els alumnes de 1r d’ESO han llegit a classe l’obra de teatre La ratonera, d’Agatha Christie. Des de l’institut intentem fomentar el gust per la lectura amb l’objectiu de formar lectors i lectores competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura. Un cop llegit el text, els alumnes van poder accedir a una Classroom per tal de fer els seus murals que ja es poden veure a l’entrada de la biblioteca.

Felicitats per la feina ben feta!