Projecte “La LSC (Llenguatge de Signes Català) és saludable” de 1r ESO B en l’assignatura d’EDUCACIÓ FÍSICA

En la recta final d’aquest primer trimestre l’alumnat de 1r ESO B, en l’assignatura d’EDUCACIÓ FÍSICA, s’ha endinsat en un nou projecte que hem portat a terme amb els nostres veïns i veïnes del Centre d’Educació Especial específic d’alumnat sord Josep Pla sota el lema: “La LSC (Llenguatge de Signes Català) és saludable”
L’alumnat dels dos centres, en grups cooperatius, havia de dissenyar el nou espectacle “EMOTIONS&LSC“. Així, entre tots, han treballat per crear una posada en escena interpretant emocions en situacions de la seva vida. Uns tenen les paraules i la capacitat de sentir la música; els altres tenen la llengua de signes i la percepció del ritme… ens necessitem els uns als altres per poder crear un espectacle únic i diferent, on no parli la boca ni les mans de manera específica, sinó que ens expressem a través del COS.

Aquesta proposta educativa està orientada a aquests objectius principalment:
– Facilitar el contacte i la relació entre l’alumnat sord i oïdor en la interacció comunicativa.
– Promoure la inclusió social entre el llenguatge oral i la llengua de signes catalana.
– Expressar emocions a través del llenguatge corporal.

L’experiència entre tot l’alumnat ha sigut única i hem pogut compartir experiències i aprenentatges que mai oblidarem. Les nostres diferències són oportunitats i tenir la sort de poder aprendre de persones tan increïbles ens ha ajudat a créixer com a persones en tots els sentits.

Volem agrair al professorat i a la direcció del CEE Josep Pla la seva implicació en aquest projecte. Sense elles tot això no hagués sigut possible.
Mil gràcies de tot cor!!!”