L’escriptora Gemma Pasqual conversarà amb l’alumnat de 1r d’ESO

El proper dimecres 24 de maig la novel·lista Gemma Pasqual vindrà a conversar amb l’alumnat sobre la darrera lectura de català, Roger lo Pelat.

Zm90byBHZW1tYSBQYXNxdWFs_232253_6854_1

Nascuda a València 1967. Ha guanyat el premi Samaruc de Literatura Juvenil el 2002 amb Marina, el 2003 amb Et recorde, Amanda i el 2005 amb L’últim vaixell. També ha guanyat el premi Jaume I de Crevillent (2003), el premi Benvingut Oliver (2007), el premi Barcanova (2007), amb la novel·la Llàgrimes sobre Bagdad i el premi Mallorca de Literatura Juvenil (2008), amb La relativitat d’anomenar-se Albert.

Després de treballar com a analista de sistemes, decidir canviar de vida i va començar a escriure  històries fetes especialment per als joves, que són la gent que li agrada més; històries que, a més a més d’entretenir-los, els fan reflexionar sobre algun tema. Les novel·les de Gemma Pasqual  són recomanables per a joves inquiets, tant pel contingut pedagògic com per la manera en què estan escrites, ja que dibuixen uns personatges pròxims, amb els mateixos problemes quotidians que té l’alumnat. A més a més, el ritme trepidant de què és dotada l’acció dóna frescor al text i fa que el lector o la lectora s’hi pugui enganxar des de la primera pàgina.

roger

En Roger és un crack jugant a bàsquet; li agrada sortir i passar-s’ho bé amb els amics i les amigues. Però un dia descobreix que alguna cosa estranya li xucla tota l’energia. S’està tot el dia escarxofat al sofà, ja no va amb bicicleta ni encistella cap pilota. Alguna cosa li passa. Per tal d’esbrinar aquest misteri, va de metge en metge, fins que, finalment, li diagnostiquen una malaltia que té un nom ben estrany: Hodgkin. Unes cèl·lules dolentes han envaït el seu cos i les ha de combatre. Ha de preparar l’estratègia i ha de lluitar-hi en contra amb saviesa i seguretat. És un cavaller disposat per a la guerra, i per això emularà el su heroi, el Tirant lo Blanc. La batalla serà dura, però ell no estarà sol; en aquesta cavalleria l’acompanyaran el Carles, el seu millor amic, i l’Ona, la seva Carmesina. Convertit en el valerós i intrèpid cavaller Roger lo Pelat, passarà per moments molt durs, perdrà tots els cabells, però gaudirà també de moments molt bons, en els quals hi haurà amistat, aventures i amor.