Projecte de Ciència ciutadana “Mosquito Alert”.

Alumnes de 1r de Batxillerat del Josep Pla han estat guardonats per la seva participació en el projecte de ciència ciutadana Mosquito Alert. La finalitat d’aquest projecte és investigar i controlar el mosquit tigre, vector de transmissió d’algunes malalties com el Dengue, el Zika o la Chikungunya.

Al llarg de les diferents fases en les que consisteix el projecte, l’alumnat de l’assignatura de CMC ha pogut conèixer la biologia del mosquit tigre i ha dut a terme un rastreig dels seus punts de cria al parc del Turó de la Peira, col·laborant així amb els experts i científics de l’Agència de Salut Pública de Barcelona amb la finalitat de prevenir la propagació d’aquesta espècie invasora.

Finalment, cada grup d’alumnes ha elaborat uns pòsters científics i unes presentacions, algunes de les quals són les què han estat premiades. Van recollir el seu premi el passat divendres 14 de Juny als laboratoris de l’Agència de Salut Pública satisfets pel seu aprenentatge i la seva contribució a la millora de la salut pública de la ciutat.”