L’Alumnat de 1r d’ESO Redescobreix el Mar i els seus Secrets

L’alumnat de 1r d’ESO visita el centre d’estudis del mar (CEM) de Sitges.

Una visita que els ha permès descobrir i conèixer les diferents espècies marines que habiten el nostre mar Mediterrani, i ser conscients de la importància de respectar i cuidar el nostre mar, per tal de preservar la gran biodiversitat associada als prats de posidònia, endèmica de la Mediterrània.

Programa d’Innovació de Pràctiques del Màster de Formació del Professorat

A l’INS Joanot Martorell participem en el Programa d’Innovació de Pràctiques del Màster de Formació del Professorat (MUFPS) i som centre formador de pràctiques d’estudiants universitaris perquè veiem l’institut com a espai d’aprenentatge. En aquestes estades, els estudiants universitaris poden veure i practicar totes les dimensions de l’acció educativa.

Ja Tenim Logotips per al 50è Aniversari del Joanot!

El nostre institut ha fet anys: ja ha arribat a la cinquantena. L’alumnat de l’Optativa de ViP de 4t d’ESO ha creat tot un seguit de logotips molt treballats i molt divertits per tal de commemorar aquest 50è aniversari del Joanot, i inaugurem així tot un seguit d’activitats per celebrar-ho.

Quin us agrada més? En breu tindrem guanyador/a del concurs de logotips i us n’anirem informant. Us animem a què en hi feu una ullada i els gaudiu, els podeu veure penjats al primer pis. Llegir més»

“Classes” de Covid al Joanot

(Text extret de la revista El Pont d’Esplugues) En el marc del Programa Salut i Escola de la Generalitat, l’equip d’Atenció Primària del CAP de Can Vidalet, en col·laboració amb estudiants de 4t d’Infermeria de la UB (i entre elles, una exalumna nostra, la Lídia Gutiérrez), està portant a terme un projecte per conscienciar l’alumnat de l’ESO i Batxillerat de la importància del paper del jovent per frenar el contagi de Covid-19. Fins a mitjans de febrer es realitzaran sessions, tan presencials com on-line, amb demostracions empíriques sobre els resultats de les mesures de protecció -a partir de l’experiència de joves que han estat contagiats-, la promoció de les relacions socials segures i el treball de les emocions, entre d’altres aspectes.

Projecte POEFA

Projectes POEFA: Projectes amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat. Aquesta activitat forma part de les actuacions destinades a reduir i prevenir el fracàs escolar i l’abandonament escolar prematur i estan finançades pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i cofinançades pel Fons Social Europeu.

Ara just fa un Any…

Ara just fa un any, des de Televisió d’Esplugues van venir al nostre centre a gravar l’espai “I ells, que en pensen?”, un espai de conversa entre alumnes, docents i pares per conèixer els diferents punts de vista del món educatiu. En aquest programa, en concret, reflexionaven sobre què es trobaran en un futur immediat els alumnes que acaben l’etapa d’ensenyament secundari obligatori. Ho hem volgut recuperar ara després d’aquest any tan estrany com a document “històric” d’uns moments abans del començament de la pandèmia, és interessant també veure’l des d’aquesta perspectiva. Esperem que us agradi!

Millorant la Comprensió Lectora en Anglès al Joanot

Al Departament d’anglès vam fer un projecte el curs 2019-20, per tal de millorar la comprensió lectora en anglès. Vam dissenyar tasques que connectaven textos curts amb petites produccions escrites. Comptàvem amb l’assessorament d’ETS TOEFL Junior. Els alumnes van fer un examen TOEFL abans i desprès de les activitats per tal de certificar la seva progressió.

Tot i el confinament, 37 de 66 alumnes que van fer els dos exàmens van millorar els seus resultats en comprensió lectora en al menys mig nivell del CEFR. Llegir més»

Representació Numèrica a 4t d’ESO

L’alumnat de 4t del centre ha treballat la representació numèrica, dins la matèria de matemàtiques, amb cordill, cinta mètrica i agulles d’estendre. Amb la condició que la distància entre l’origen i la unitat fos de 140 cm, sabríeu on col.locar exactament els nombres 0,4, 1/3 o 7/8? Ah!! I amb només nombres racionals, podríeu omplir tota la recta o quedarien forats? Penseu-hi!! I si teniu dubtes, pregunteu als alumnes de 4t perquè ja ho han descobert!

Dia Internacional dels Drets Humans 10/12/20

L’Assemblea General de les Nacions Unides va designar el 10 de desembre com el Dia dels Drets Humans. Aquest dia, en 1948, es va signar la Declaració Universal dels Drets Humans, i per commemorar aquesta data l’alumnat de 4t d’ESO del centre, dins la matèria de Cultura i Valors ha preparat uns àudios i dibuixos, per decorar les classes amb murals.

Els àudios els han gravat en diferents llengües: anglès, francès, català, castellà, rifeny i àrab.

Esperem que us agradi!

Col·laboració amb el Banc d’Aliments

L’alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Joanot Martorell ha col·laborat amb el Banc d’Aliments municipal. El dilluns 30 de novembre i el dimarts 1 de desembre, els i les joves han inventariat, classificat i quantificat els 6000 kg d’aliments que s’han recollit en els diferents supermercats d’Esplugues de Llobregat durant la campanya “Objectiu Fam Zero”.

Aquesta activitat, inclosa dins del Projecte d’Aprenentatge i Servei, ha estat una gran experiència que han gaudit tant l’alumnat com els professors i professores que hem fet l’acompanyament.

Ens ha ajudat a prendre consciència de les necessitats, a valorar allò que tenim i a fomentar l’esperit cooperatiu i d’ajuda mútua. Esperem poder continuar col·laborant amb aquesta entitat que tan bona tasca fa al nostre entorn més proper.

Guanyadors del 1r Concurs Finestrelles Shopping Centre per l’Erradicació de l’Assetjament Escolar i el Ciberassetjament

L’Institut Joanot Martorell s’ha proclamat guanyador de la 1a edició del Concurs Finestrelles Shopping Centre per l’Erradicació de l’assetjament escolar i el ciberassetjament en la categoria d’Educació Secundària Obligatòria.

L’activitat requerida per participar al concurs “és un exercici de reflexió, on es promou el pensament crític i la creativitat mitjançant la construcció d’un projecte educatiu que doni veu als infants i als i les joves”.

Esperem haver aconseguit aquest exercici de reflexió, no només en aquesta activitat, sinó diàriament. Moltes felicitats als i les participants!