Mòbils.edu – El càrrec digital

Aquí trobareu tots els articles amb l’etiqueta mòbils.edu.

Mòbils.edu és un pla del Departament d’Educació liderat per la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura digital. La finalitat del pla és desenvolupar un marc de cobertura d’educació digital per generar entorns de treball als centres del Servei d’Educació de Catalunya que ofereixin l’adquisició de la competència digital pròpia del segle XXI, d’acord amb les recomanacions de la Unió Europea i de la UNESCO.

El pla s’emmarca en els 3 àmbits de la innovació definits per la Comissió d’Innovació del Departament d’Educació: Metodologies i recursos per a la millora de l’ensenyament i aprenentatge, Organització i gestió educativa i Relació i cooperació amb la comunitat educativa i l’entorn.

L’Institut Joanot Martorell desenvolupa, dins Mòbils.edu, el projecte El Càrrec Digital, amb l’objectiu general d’ integrar l’ús de la tecnologia digital i, especialment, l’ús dels dispositius mòbils, com a eina pedagògica estratègica i inclusiva que afavoreixi el procés d’aprenentatge de l’alumnat.

Per desenvolupar el nostre projecte s’ha pensat en un enfocament de caire pràctic, potenciar la formació entre iguals i fomentar el treball en comissions.

Els objectius específics d’El Càrrec Digital són:

a. Dotar a l’alumnat d’eines per tal que conegui les funcionalitats bàsiques dels dispositius (mòbil, ordinador, tauleta) i dels sistemes de comunicació.

b. Utilitzar i crear aplicacions mòbils que responguin a les necessitats de l’alumnat.

c. Incrementar la presa de consciència de l’alumnat vers la ciberseguretat i la propietat intel·lectual.

d. Dotar a l’alumnat d’eines per seleccionar i valorar les fonts d’informació.

e. Fomentar que l’alumnat treballi de forma cohesionada i cooperativa.

f. Incentivar habilitats i actituds que fomentin l’aprenentatge al llarg de la vida.

El nostre projecte aporta, a més, uns punts d’interès com habilitar un espai òptim per compartir eines digitals pràctiques; repensar l’institut, el funcionament i l’ús dels mòbils; reflexionar sobre els hàbits cibersaludables, programari lliure, protecció de dades, creative commons, etc; i, finalment, treballar per una escola més sostenible.

Podeu trobar tota la informació d’El Càrrec Digital al Joana, el web del projecte.

Professorat responsable: Ruth Monfort i Antonio Clavijo.