Parlem de drogues

Departament d’Ensenyament i Fundació La Caixa

Aquí en parlem… Escoles per la Prevenció del Consum de Drogues és un projecte de prevenció que s’ha dissenyat per aplicar a l’àmbit de l’educació.

Hi ha un ampli consens entre els professionals i les institucions que treballen en el camp de la prevenció de les drogodependències a l’hora d’assignar a l’escola un paper central en el desenvolupament del procés educatiu dels alumnes i, per extensió, en la prevenció de les drogodependències.

El centre educatiu és un àmbit privilegiat per treballar els processos de prevenció: acull nens i adolescents (la població més vulnerable); és un clar context de socialització; té una funció essencialment formativa; disposa d’una organització i d’una infraestructura adequades per a l’educació en totes les vessants, i també d’uns recursos humans idonis per la seva especialització en la tasca pedagògica. Aquest conjunt de factors afavoreix els requisits necessaris per a una bona tasca preventiva: el tractament integrat i continuat de la temàtica que es treballa en el desplegament curricular.

Professores responsables: Elena Brau (Coordinadora ESO) i Laura Roig (Cap d’Estudis)