L’institut

L’Institut Joanot Martorell, inaugurat l’any 1971, és un centre docent públic que enguany celebra el seu 50è aniversari. Es troba situat a la localitat d’Esplugues de Llobregat. Actualment acollim uns 500 alumnes distribuïts entre l’ESO, el Batxillerat i el Batxillerat Esportiu. L’alumnat que ve al nostre institut és de procedència molt diversa. Majoritàriament són nois i noies que viuen al barri de Can Vidalet i a l’Hospitalet de Llobregat.

Apostem per la bona imatge del centre i la qualitat del servei educatiu tot garantint un ensenyament de qualitat, integrant les noves tecnologies mitjançant el desenvolupament de la informatització integral de l’institut (professorat i alumnat) amb la utilització de l’aplicatiu Moodle, la instal·lació informàtica i pissarres digitals a totes les aules i la incorporació dels llibres digitals en algunes matèries.

Tenim el privilegi de gaudir d’un equip professional i humà altament qualificat, implicat i que està en formació constant. En aquest sentit destaquem alguns dels projectes que desenvolupem al Joanot: GEP, Teatre en anglès, DELF Scolaire, FIRST Certificate, Aprenentatge Servei Comunitari, etc.

L’ús i aprenentatge de llengües estrangeres (anglès i francès) en contextos significatius és un dels aspectes que més estem treballant aquests darrers cursos. I en aquest sentit, aquest curs formem part de la xarxa de centres docents que tenen el plaer de comptar del projecte GEP.

Des dels orígens de l’institut sempre hem acollit professorat en pràctiques i som centre Formador del Pràcticum del Màster de formació del professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, gràcies a la nostra llarga experiència.

Tenim convenis de col·laboració amb l’Ajuntament d’Esplugues en diversos àmbits i un tarannà que fa que treballem en xarxa entre els diversos àmbits i sectors professionals d’Esplugues de Llobregat (Ajuntament, Serveis Socials, Casals de barri, Mossos d’Esquadra, Policia, etc.).

Som un centre educatiu obert que acull a la gent del poble (projectes com el Taller Inergeneracional) i que estem oberts a tota la població d’Esplugues (sortim al carrer a compartir les nostres experiències…).