Sharing to learn

Aquí trobareu tots els articles amb l’etiqueta Sharing to learn.

Projecte que afavoreix la competència plurilingüe de l’alumnat d’Educació Infantil o de l’Educació Primària, a partir de la interacció amb nens i nenes del mateix nivell i amb la participació d’alumnat d’altres centres i diferents etapes educatives.

El treball consisteix en què l’alumnat de secundària, anomenats language assistants, assisteix un cop a la setmana al centre de primària i col·labora amb el professorat especialista de llengua estrangera per a desenvolupar la competència oral en llengua anglesa. Alhora, ajuden a fomentar una actitud positiva vers l’aprenentatge d’aquesta llengua i la seva cultura.

OBJECTIUS

L’objectiu principal és afavorir l’intercanvi entre alumnat de diferents etapes educatives i donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa, per tal de facilitar l’accés a entorns plurilingües i pluriculturals a l’alumnat participant.

A més, altres objectius vinculats al projecte són:

Millorar la competència oral comunicativa de l’alumnat.
• Promoure els entorns d’aprenentatge lingüístic no matern a partir de les interaccions personals entre poblacions escolars de l’entorn.
Implementar metodologies d’aprenentatge-servei que permetin apropar l’alumnat de secundària a valors propis de la vida en societat.
• Afavorir actituds de compromís i respecte que ajudin a construir un entorn més humà.
• Possibilitar el treball i l’intercanvi de centres i docents de primària i secundària.
• Afavorir al voltant d’aquesta activitat mecanismes de progrés i participació entre els implicats del projecte: alumnes, docents, centres, famílies.

ALUMNAT PARTICIPANT

L’alumnat que participa en aquesta experiència aprenentatge-servei és:

Centres de primària: alumnes de qualsevol nivell educatiu. El centre decidirà en quin nivell o nivells prioritzarà l’ajut de l’alumnat de secundària.

Centres de secundària: alumnat amb molt bon nivell de llengua anglesa, de 4t d’ESO o 1r de batxillerat, anomenats Language Assistants (LA).  El nombre de LA serà en funció de la demanda que facin les escoles i la disponibilitat de l’alumnat de secundària. Per tal d’estimular al màxim la competència comunicativa de l’alumnat de primària és absolutament necessari que els LA només parlin en llengua anglesa.

Les funcions dels LA són:

Donar suport a l’expressió oral, a la conversa.
Afavorir el diàleg i els intercanvis orals en anglès.
Dinamitzar tasques de descoberta de vocabulari i expressions habituals.
• L’alumne/a que dóna suport a la conversa ha d’emprar només la llengua anglesa davant de l’alumnat .
• Cal donar instruccions senzilles i clares, vocalitzar adequadament i tenir un ritme i velocitat adequat a l’alumnat receptor.
• Cal triar amb molta cura el vocabulari a utilitzar i la llargada i complexitat de les frases i expressions.
Repetir i reforçar les idees, els conceptes o el vocabulari.
• Confirmar amb preguntes que l’alumnat segueix i comprèn les exposicions.
Ajudar-se en la comunicació amb gestos, sons, objectes, pòsters, dibuixos, materials multimèdia, materials audiovisuals, etc.